Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
rynku, w których działa firma, udział różnych grup produktów w tworzeniu zysku, stopień dywersyfikacji asortymentu konkurentów, poziom popytu na różne produkty i tempo jego wzrostu.
W przypadku stagnacji popytu lub jego spadku na wielu rynkach, przedsiębiorstwa dążą do zwiększenia szerokości asortymentu.
Im większe są efekty synergiczne, tym korzystniej jest dywersyfikować asortyment przedsiębiorstwa.
Gdy rynek jest duży i chłonny, to staje się uzasadnione koncentrowanie się na wybranych produktach. W takim samym kierunku działa wzrost nasilenia konkurencji na rynku. Taka sytuacja występuje na rynku Unii Europejskiej i, jak już mówiliśmy, wiele przedsiębiorstw tak właśnie działało, chcąc wzmocnić swą pozycję na rynku.
Jednak w
rynku, w których działa firma, udział różnych grup produktów w tworzeniu zysku, stopień dywersyfikacji asortymentu konkurentów, poziom popytu na różne produkty i tempo jego wzrostu.<br>W przypadku stagnacji popytu lub jego spadku na wielu rynkach, przedsiębiorstwa dążą do zwiększenia szerokości asortymentu.<br>Im większe są efekty synergiczne, tym korzystniej jest dywersyfikować asortyment przedsiębiorstwa.<br>Gdy rynek jest duży i chłonny, to staje się uzasadnione koncentrowanie się na wybranych produktach. W takim samym kierunku działa wzrost nasilenia konkurencji na rynku. Taka sytuacja występuje na rynku Unii Europejskiej i, jak już mówiliśmy, wiele przedsiębiorstw tak właśnie działało, chcąc wzmocnić swą pozycję na rynku.<br>Jednak w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego