Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
i miejsca tekstu) z "rytmem wewnętrznym" opowiadanej historii. Powieść ma kierunek, a zmierza w nim według swoistego "planu tekstowej pamięci". Autodestrukcja, jako temat i poetyka powieści, wzmaga wciąż jej wewnętrzne tempo, co oddaje tempo świata. Marek Wilczyński, pisząc o prozie Sukenicka, zwrócił uwagę na inny jeszcze, obok wrażenia "biegu donikąd", aspekt poetyki - istnienie w niej "zasady nieoznaczoności". Dotyczy to na przykład umowności postaci, nieokreślonych "jednowymiarowych manekinów", ale też niejasności w obrębie fabuły, także "celowych kłamstw" narratora, ingerującego bezustannie w tekst, skądinąd naginany do konwencji teatru w partiach wypowiadanych przez bohaterów.
David Porush, analizując tekst Josepha McElroya Plus, wskazuje na dwa stosowane
i miejsca tekstu) z "rytmem wewnętrznym" opowiadanej historii. Powieść ma kierunek, a zmierza w nim według swoistego "planu tekstowej pamięci". Autodestrukcja, jako temat i poetyka powieści, wzmaga wciąż jej wewnętrzne tempo, co oddaje tempo świata. Marek Wilczyński, pisząc o prozie Sukenicka, zwrócił uwagę na inny jeszcze, obok wrażenia "biegu donikąd", aspekt poetyki - istnienie w niej "zasady nieoznaczoności". Dotyczy to na przykład umowności postaci, nieokreślonych "jednowymiarowych manekinów", ale też niejasności w obrębie fabuły, także "celowych kłamstw" narratora, ingerującego bezustannie w tekst, skądinąd naginany do konwencji teatru w partiach wypowiadanych przez bohaterów.<br>David Porush, analizując tekst Josepha McElroya Plus, wskazuje na dwa stosowane
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego