Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 24
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
w czasie imprezy nie można było pobierać wynagrodzenia. Wpisowe wynosiło albo 500 marek, albo 600 koron i w jego ramach ubezpieczano kierowców od odpowiedzialności cywilnej za szkody osobowe i rzeczowe oraz samochody od pożaru w miejscach postojów etapowych. Przy zgłoszeniu udziału należało jednak nie tylko zapłacić wpisowe, ale także dołączyć atest fabryczny wymiaru cylindrów. Był to zatem obowiązek, któremu dzisiaj odpowiada konieczność przedłożenia tzw. karty homologacyjnej przy badaniu technicznym podczas rajdów samochodowych. Odbiór i ważenie pojazdów połączone były z obowiązkiem pisemnego oświadczenia w jakich wyścigach uczestniczyła od 1 stycznia 1905 roku osoba wyznaczona jako kierowca i jakie zdobywała nagrody. Wszyscy bowiem
w czasie imprezy nie można było pobierać wynagrodzenia. Wpisowe wynosiło albo 500 marek, albo 600 koron i w jego ramach ubezpieczano kierowców od odpowiedzialności cywilnej za szkody osobowe i rzeczowe oraz samochody od pożaru w miejscach postojów etapowych. Przy zgłoszeniu udziału należało jednak nie tylko zapłacić wpisowe, ale także dołączyć atest fabryczny wymiaru cylindrów. Był to zatem obowiązek, któremu dzisiaj odpowiada konieczność przedłożenia tzw. karty homologacyjnej przy badaniu technicznym podczas rajdów samochodowych. Odbiór i ważenie pojazdów połączone były z obowiązkiem pisemnego oświadczenia w jakich wyścigach uczestniczyła od 1 stycznia 1905 roku osoba wyznaczona jako kierowca i jakie zdobywała nagrody. Wszyscy bowiem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego