Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
Wpływ ostrych technik perswazyjnych wykorzystywanych w reklamie w znacznej mierze ograniczony jest przez zdolność człowieka do uczenia się zachowań obronnych przed zdarzeniami i informacjami mogącymi prowadzić do negatywnych skutków. W sytuacji gdy odbiorca identyfikuje zasadę działania określonej socjotechniki lub zauważa jej nagminne stosowanie jej dalsze wykorzystywanie prowadzić może do wywołania awersji wobec przekazu oraz jego nadawcy. Z drugiej jednak strony dość chętnie zapominamy o skomplikowanych intrygach, jeśli nie dotyczą one kwestii naprawdę istotnych. Stwarza to sytuację, w których ponowne stosowanie perswazji może okazać się użyteczne. Paradoksalnie - niezwykle skuteczne są te formy wpływu społecznego, które są najprostsze. Odwołują sie one do silnie
Wpływ ostrych technik perswazyjnych wykorzystywanych w reklamie w znacznej mierze ograniczony jest przez zdolność człowieka do uczenia się zachowań obronnych przed zdarzeniami i informacjami mogącymi prowadzić do negatywnych skutków. W sytuacji gdy odbiorca identyfikuje zasadę działania określonej socjotechniki lub zauważa jej nagminne stosowanie jej dalsze wykorzystywanie prowadzić może do wywołania awersji wobec przekazu oraz jego nadawcy. Z drugiej jednak strony dość chętnie zapominamy o skomplikowanych intrygach, jeśli nie dotyczą one kwestii naprawdę istotnych. Stwarza to sytuację, w których ponowne stosowanie perswazji może okazać się użyteczne. Paradoksalnie - niezwykle skuteczne są te formy wpływu społecznego, które są najprostsze. Odwołują sie one do silnie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego