Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
naszym operuje się "problemami", przy czym bynajmniej nie formułuje się ich pytaniowo. Sprawia to, że w jednym planie badań obok siebie, na równej płaszczyźnie, stawia się "problemy" mające wyraźnie charakter wąski i wycinkowy. Aby nie być gołosłownym, przytoczę "problemy" umieszczone niejako obok siebie w jednym z planów. Oto obok "problemu" - "badanie wartości uznawanych przez młodzież" lub "metodologiczna problematyka pedagogiki specjalnej" znajdujemy także takie, jak: "jaka jest funkcja racjonalnego ruchu jako czynnika wychowawczego?" lub "fazy procesu przyswajania języka obcego". Trudno się dziwić, że taka dowolność w sposobie rozumienia problemów badawczych powoduje liczne kłopoty organizacyjne.
Nie może to sprzyjać integracji badań, bowiem punktem
naszym operuje się "problemami", przy czym bynajmniej nie formułuje się ich pytaniowo. Sprawia to, że w jednym planie badań obok siebie, na równej płaszczyźnie, stawia się "problemy" mające wyraźnie charakter wąski i wycinkowy. Aby nie być gołosłownym, przytoczę "problemy" umieszczone niejako obok siebie w jednym z planów. Oto obok "problemu" - "badanie wartości uznawanych przez młodzież" lub "metodologiczna problematyka pedagogiki specjalnej" znajdujemy także takie, jak: "jaka jest funkcja racjonalnego ruchu jako czynnika wychowawczego?" lub "fazy procesu przyswajania języka obcego". Trudno się dziwić, że taka dowolność w sposobie rozumienia problemów badawczych powoduje liczne kłopoty organizacyjne.<br>Nie może to sprzyjać integracji badań, bowiem punktem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego