odnosi się przede wszystkim do<br>"baletu klasycznego", realizowanego w takich kreacjach jak Giselle,<br>Jezioro Łabędzie, Święto Wiosny oraz Miłość czarodziejska. Lecz gdy<br>weźmiemy pod uwagę szerokie znaczenie tego wyrazu, musimy<br>uwzględnić wiele zjawisk "nieklasycznych", sięgających do genezy<br>udramatyzowanego tańca oraz do różnorodnych widowisk o charakterze<br>baletowym. Wymienimy tu takie formy baletowe jak np. naturalny,<br>obrzędowy taniec ludowy (np. przeniesione na scenę obrzędy, zwyczaje<br>świąteczne, dożynki, wesele). Napotykamy też amatorskie widowiska<br>baletowe, jak np. działającego ongiś zespołu głuchoniemych z Olsztyna -<br>tancerze ci wykonywali z wielką precyzją, zgodnie z rytmem muzyki,<br>opowieść legendarną, a jako że nie słyszeli oni muzyki, jej zapis<br>oglądali