z turbodieslem 1,9 JTD. Następnie dołączą do nich wersje: zasilana metanem, dwupaliwowa, tzw. bifuel, na metan lub benzynę, a także z napędem mieszanym benzynowo-elektrycznym.<br><br><au>DANIEL RATOWSKI</au></div><br><br><gap><br><br><br><div><tit>Z PIEKŁA RODEM</tit><br><br><br><tit>BMW M 5 - PIERWSZA JAZDA</tit><br><br><intro>Dokładnie w 20 lat po prezentacji pierwszego spośród modeli M GmbH, M1, pokazano najnowszy bawarski rarytas. O lepszym jubileuszowym prezencie nie można marzyć.</intro><br><br>Historia sportowej "piątki" sięga 1984 roku. Ówczesne "M5", produkowane przez trzy lata, napędzał 286-konny motor. Uzyskiwało prędkość maksymalną 245 km/h, a pierwszą "setkę" osiągało w 6,4 s. Następca miał silnik o mocy 340 KM. Sprzedano 12 tys. jego egzemplarzy