Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
osiągnięcia zadowalającego skutku lub rezygnuje się z kontaktu. Ocena jest pozytywna, jeśli dowiadujemy się tego, czego oczekujemy, w stopniu, który skłonni jesteśmy uznać za wyczerpujący. Istotne jest także to, czy efekty komunikacji możemy uznać za korzystne, użyteczne i zgodne z naszymi normami moralnymi. Wreszcie - ocena zależy także od dyspozycji osób, biorących udział w komunikacji. Jeśli pojawią się wątpliwości co do wiarygodności źródła informacji lub własnego zachowania w trakcie kontaktu, pewność uprzednio ukształtowanych ocen zaczyna budzić wątpliwości.
Przekazywanie wiadomości jest formą zachowania, w wyniku którego nadawca dąży do zminimalizowania konfliktu informacyjnego oraz zmaksymalizowania satysfakcji odbiorcy, czyli zaspokojenia motywu odnoszącego się do nadawcy, odbiorcy
osiągnięcia zadowalającego skutku lub rezygnuje się z kontaktu. Ocena jest pozytywna, jeśli dowiadujemy się tego, czego oczekujemy, w stopniu, który skłonni jesteśmy uznać za wyczerpujący. Istotne jest także to, czy efekty komunikacji możemy uznać za korzystne, użyteczne i zgodne z naszymi normami moralnymi. Wreszcie - ocena zależy także od dyspozycji osób, biorących udział w komunikacji. Jeśli pojawią się wątpliwości co do wiarygodności źródła informacji lub własnego zachowania w trakcie kontaktu, pewność uprzednio ukształtowanych ocen zaczyna budzić wątpliwości. <br>Przekazywanie wiadomości jest formą zachowania, w wyniku którego nadawca dąży do zminimalizowania konfliktu informacyjnego oraz zmaksymalizowania satysfakcji odbiorcy, czyli zaspokojenia motywu odnoszącego się do nadawcy, odbiorcy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego