Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
libitum), z towarzyszeniem melodykonu lub organu", Rzepki oraz Requiem (1937)

na 4-głosowy chór męski i organy Wallek-Walewskiego. Ponadto w przekazie rękopiśmiennym
­ Missa pro Defunctis (1932) na 3-głosowy chór męski i organy J.Maklakiewicza.
Cykl ten przede wszystkim nie w pełni został przekazany w formie czystopisu
­ Communio stanowi brudnopis, w Offertorium widoczne są poprawki, werset Hostias
oprócz redakcji kompozytora został przepisany inną ręką; brak Graduału, Tractus
i Sekwencji. Prawdopodobnie więc cykl ten nie został ukończony.
Omawiane msze żałobne charakteryzuje tradycyjny, konwencjonalny język muzyczny
i typ poetyki. Zróżnicowanie natomiast dotyczy języka harmonicznego oraz typów
narracji. Wallek-Walewski posługuje się najsilniej
libitum), z towarzyszeniem melodykonu lub organu", Rzepki oraz Requiem (1937) <br><br>na 4-głosowy chór męski i organy Wallek-Walewskiego. Ponadto w przekazie rękopiśmiennym <br>­ Missa pro Defunctis (1932) na 3-głosowy chór męski i organy J.Maklakiewicza. <br>Cykl ten przede wszystkim nie w pełni został przekazany w formie czystopisu <br>­ Communio stanowi brudnopis, w Offertorium widoczne są poprawki, werset Hostias <br>oprócz redakcji kompozytora został przepisany inną ręką; brak Graduału, Tractus <br>i Sekwencji. Prawdopodobnie więc cykl ten nie został ukończony.<br> Omawiane msze żałobne charakteryzuje tradycyjny, konwencjonalny język muzyczny <br>i typ poetyki. Zróżnicowanie natomiast dotyczy języka harmonicznego oraz typów <br>narracji. Wallek-Walewski posługuje się najsilniej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego