Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
by spoić zwyczajność i wzniosłość; tworząc dramaty nowe, z myślą o nowym widzu, nadawał im znakomitą formę artystyczną, wprowadzał do teatru wspaniale poetycki język (poetycki - choć niektóre dramaty pisał prozą). Była to rzeczywista rewolucja artystyczna.
Choć nie udało mu się zadomowić w ówczesnym teatrze groteski, to przecież wprowadził ją. Spowodował burzliwe spory i przyzwyczaił ów teatr do niektórych cech stylu groteskowego. Nadając szczególnie ważne znaczenie elementom kontrastowym - wprowadzał w tej roli nie tylko wzbudzające dreszcze emocji teatralne efekty, jak to czynili inni autorzy, lecz lokował kontrasty w domenie psychiki postaci: groza czynów bywała motywowana wewnętrznymi sprzecznościami uczuć. Romantyczny dramat grozy Hugo
by spoić zwyczajność i wzniosłość; tworząc dramaty nowe, z myślą o nowym widzu, nadawał im znakomitą formę artystyczną, wprowadzał do teatru wspaniale poetycki język (poetycki - choć niektóre dramaty pisał prozą). Była to rzeczywista rewolucja artystyczna.<br>Choć nie udało mu się zadomowić w ówczesnym teatrze groteski, to przecież wprowadził ją. Spowodował burzliwe spory i przyzwyczaił ów teatr do niektórych cech stylu groteskowego. Nadając szczególnie ważne znaczenie elementom kontrastowym - wprowadzał w tej roli nie tylko wzbudzające dreszcze emocji teatralne efekty, jak to czynili inni autorzy, lecz lokował kontrasty w domenie psychiki postaci: groza czynów bywała motywowana wewnętrznymi sprzecznościami uczuć. Romantyczny dramat grozy Hugo
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego