Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
pokrywa się zakresowo z systemem zarządzania można przyjąć za wyznacznik występowania w danej organizacji zarządzania przez jakość (TQM).
System zarządzania jakością, podobnie jak system zarządzania organizacji, ma na ogół wielopoziomową strukturę organizacyjną. Powstaje ona na drodze iterakcyjnie prowadzonych analizy i syntezy systemowej. Punktem wyjścia analizy systemowej jest koncepcja SZJ jako całości, sprzężonej ze swoim otoczeniem za pomocą wejść i wyjść. Prowadzone następnie badania i projektowanie skutecznych mechanizmów wewnętrznej transformacji wejść na wyjścia, generuje wewnętrzną strukturę SZJ. Analiza tej struktury, począwszy od najwyższego poziomu agregacji (jeden system zarządzający jakością i jeden system zarządzany) umożliwia jej stopniowe rozwijanie, aż do poziomu zerowego, w
pokrywa się zakresowo z systemem zarządzania można przyjąć za wyznacznik występowania w danej organizacji zarządzania przez jakość (TQM).<br>System zarządzania jakością, podobnie jak system zarządzania organizacji, ma na ogół wielopoziomową strukturę organizacyjną. Powstaje ona na drodze iterakcyjnie prowadzonych analizy i syntezy systemowej. Punktem wyjścia analizy systemowej jest koncepcja SZJ jako całości, sprzężonej ze swoim otoczeniem za pomocą wejść i wyjść. Prowadzone następnie badania i projektowanie skutecznych mechanizmów wewnętrznej transformacji wejść na wyjścia, generuje wewnętrzną strukturę SZJ. Analiza tej struktury, począwszy od najwyższego poziomu agregacji (jeden system zarządzający jakością i jeden system zarządzany) umożliwia jej stopniowe rozwijanie, aż do poziomu zerowego, w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego