Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2918
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
film amerykański, narracja postępuje dostojnie, by nie powiedzieć - leniwie. Spowolniony tok opowiadania służy drobiazgowemu pokazaniu stosunków: operacyjnych, obyczajowych i emocjonalnych między osobami dramatu. Wątki się przeplatają, ścieżki postaci krzyżują. Można by rzec - nic nowego, oglądaliśmy to wielokrotnie i w różnych konfiguracjach. Znaczenie filmu Soderbergha wynika z intensywności przekazu oraz z całościowego ujęcia tematu. Epicka perspektywa pozwala autorowi na wyprowadzenie z dużą siłą i wiarygodnością uogólnienia: nie da się trudnych, patologicznych problemów społecznych załatwić raz na zawsze; nie ma co liczyć na ostateczną rozstrzygającą rozprawę dobra ze złem. Film momentami trąci dydaktyzmem i uproszczeniami, jednak jego ocenę podnosi wstrząsająca kreacja Benicio Del
film amerykański, narracja postępuje dostojnie, by nie powiedzieć - leniwie. Spowolniony tok opowiadania służy drobiazgowemu pokazaniu stosunków: operacyjnych, obyczajowych i emocjonalnych między osobami dramatu. Wątki się przeplatają, ścieżki postaci krzyżują. Można by rzec - nic nowego, oglądaliśmy to wielokrotnie i w różnych konfiguracjach. Znaczenie filmu Soderbergha wynika z intensywności przekazu oraz z całościowego ujęcia tematu. Epicka perspektywa pozwala autorowi na wyprowadzenie z dużą siłą i wiarygodnością uogólnienia: nie da się trudnych, patologicznych problemów społecznych załatwić raz na zawsze; nie ma co liczyć na ostateczną rozstrzygającą rozprawę dobra ze złem. Film momentami trąci dydaktyzmem i uproszczeniami, jednak jego ocenę podnosi wstrząsająca kreacja <name type="person">Benicio Del
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego