Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
mało atrakcyjnym, o dużym stopniu ryzyka. Tę metodę można wykorzystywać do określania priorytetowych dla przedsiębiorstwa rynków, gdy dokonuje ono umiędzynarodowienia wchodząc na nowe rynki zagraniczne. Najbardziej uzasadnione jest kontynuowanie działania na tych rynkach, gdzie układ atrakcyjność/ryzyko jest najbardziej korzystny. W przeciwnej sytuacji pozycja firmy jest niekorzystna i należy rozważyć celowość dalszego prowadzenia tam działalności gospodarczej.

3.5. Metoda SWOT

Rozwinięciem przedstawionej metody określania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku jest metoda stanowiąca analizę mocnych i słabych stron firmy oraz skonfrontowanie ich z okazjami i zagrożeniami stwarzanymi przez otoczenie. Jest ona znana pod określeniem SWOT: S - strenghts (silne strony), W - weaknesses (słabości
mało atrakcyjnym, o dużym stopniu ryzyka. Tę metodę można wykorzystywać do określania priorytetowych dla przedsiębiorstwa rynków, gdy dokonuje ono umiędzynarodowienia wchodząc na nowe rynki zagraniczne. Najbardziej uzasadnione jest kontynuowanie działania na tych rynkach, gdzie układ atrakcyjność/ryzyko jest najbardziej korzystny. W przeciwnej sytuacji pozycja firmy jest niekorzystna i należy rozważyć celowość dalszego prowadzenia tam działalności gospodarczej.<br><br>&lt;tit&gt;3.5. Metoda SWOT&lt;/&gt;<br><br>Rozwinięciem przedstawionej metody określania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku jest metoda stanowiąca analizę mocnych i słabych stron firmy oraz skonfrontowanie ich z okazjami i zagrożeniami stwarzanymi przez otoczenie. Jest ona znana pod określeniem SWOT: S - strenghts (silne strony), W - weaknesses (słabości
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego