Typ tekstu: Książka
Autor: Jedliński Krzysztof i inni
Tytuł: Trening interpersonalny
Rok: 1997
aby coś się zaczęło dziać, ale nie mam pomysłu"). Trener zachęca do tego, żeby wszyscy się wypowiadali, a w końcu dodaje:

T. Przypominam, że podstawowym motorem jest mówienie o uczuciach wobec konkretnych osób, i jeśli coś będzie grupę posuwać naprzód, to właśnie to.

Przykłady bezpośrednich interwencji trenera:

a) Po dłuższej ciszy rozmowa w grupie schodzi na temat pracy zawodowej, ktoś długo opowiada... Jeden z uczestników patrzy na zegarek i rzuca propozycję:

U. Może by już skończyć?

T. Co czujesz?

U. Niecierpliwość, a jednocześnie zadowolenie, że nieźle zniosłem tę długą opowieść.

b) Po dłuższej ciszy jedna z uczestniczek zwraca się do trenera
aby coś się zaczęło dziać, ale nie mam pomysłu"). Trener zachęca do tego, żeby wszyscy się wypowiadali, a w końcu dodaje:<br><br>T. Przypominam, że podstawowym motorem jest mówienie o uczuciach wobec konkretnych osób, i jeśli coś będzie grupę posuwać naprzód, to właśnie to.<br><br>Przykłady bezpośrednich interwencji trenera:<br><br>a) Po dłuższej ciszy rozmowa w grupie schodzi na temat pracy zawodowej, ktoś długo opowiada... Jeden z uczestników patrzy na zegarek i rzuca propozycję:<br><br>U. Może by już skończyć?<br><br>T. Co czujesz?<br><br>U. Niecierpliwość, a jednocześnie zadowolenie, że nieźle zniosłem tę długą opowieść.<br><br>b) Po dłuższej ciszy jedna z uczestniczek zwraca się do trenera
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego