Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1996
z modelu BMW M3. Wolno-ssący motor o pojemności 3,2 l osiąga ponad 100 KM z litra pojemności skokowej! Jeszcze w 1987 roku takie osiągi miał jedynie wyczynowy M3, na którym Roberto Ravaglia zdobył tytuł mistrza świata w Wyścigach Samochodów Turystycznych. Ogromną moc uzyskano dzięki zastosowaniu 4 zaworów na cylinder, zmiennych faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych (tzw. double VANOS), indywidualnie sterowanych przepustnic w kanałach dolotowych i cyfrowego układu zapłonowego z cewką zapłonową dla każdego cylindra. Starannie wyważony wał korbowy może wirować z prędkością do 7600 obr./min. Przy wysokich obrotach gwałtownie wzrasta obciążenie cieplne silnika. Trzonki zaworów wydechowych są
z modelu BMW M3. Wolno-ssący motor o pojemności 3,2 l osiąga ponad 100 KM z litra pojemności skokowej! Jeszcze w 1987 roku takie osiągi miał jedynie wyczynowy M3, na którym Roberto Ravaglia zdobył tytuł mistrza świata w Wyścigach Samochodów Turystycznych. Ogromną moc uzyskano dzięki zastosowaniu 4 zaworów na cylinder, zmiennych faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych (tzw. double VANOS), indywidualnie sterowanych przepustnic w kanałach dolotowych i cyfrowego układu zapłonowego z cewką zapłonową dla każdego cylindra. Starannie wyważony wał korbowy może wirować z prędkością do 7600 obr./min. Przy wysokich obrotach gwałtownie wzrasta obciążenie cieplne silnika. Trzonki zaworów wydechowych są
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego