Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2918
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
duchowym współczesnej Ameryki.
Powrót do formy potrzebował ostatecznego potwierdzenia. Nadeszło ono wraz z premierą "Co z oczu, to z serca". To film szczególny - z jednej strony gangsterski romans: on złodziej, ona policjantka. Z drugiej - zabawa kinem, konwencjami i igranie z widzem. Soderberghowi wreszcie udało się stworzyć własny świat - wypreparowany z "czarnego" kryminału, kina lat 70. i komedii.
W "Angolu" historia zemsty starzejącego się gangstera zmienia się w tragedię wyjętą z powieści Dostojewskiego. To, co przesądziło o wielkości "Seksu, kłamstw..." - filmowa asceza, ograniczenie środków wyrazu, zdaje się teraz nie mieć znaczenia. Soderbergh z radością dziecka bawi się kinem, czerpiąc garściami z tradycji
duchowym współczesnej Ameryki.<br>Powrót do formy potrzebował ostatecznego potwierdzenia. Nadeszło ono wraz z premierą &lt;name type="tit"&gt;"Co z oczu, to z serca"&lt;/&gt;. To film szczególny - z jednej strony gangsterski romans: on złodziej, ona policjantka. Z drugiej - zabawa kinem, konwencjami i igranie z widzem. Soderberghowi wreszcie udało się stworzyć własny świat - wypreparowany z "czarnego" kryminału, kina lat 70. i komedii.<br>W &lt;name type="tit"&gt;"Angolu"&lt;/&gt; historia zemsty starzejącego się gangstera zmienia się w tragedię wyjętą z powieści Dostojewskiego. To, co przesądziło o wielkości &lt;name type="tit"&gt;"Seksu, kłamstw..."&lt;/&gt; - filmowa asceza, ograniczenie środków wyrazu, zdaje się teraz nie mieć znaczenia. Soderbergh z radością dziecka bawi się kinem, czerpiąc garściami z tradycji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego