Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
problemami estetycznymi. Stanie wobec wyzwań chrześcijańskiej wrażliwości społecznej (która zawiodła na manowce niejednego katolika), chrześcijańskiego przekonania o istotowej równości wszystkich ludzi. Będzie także musiał zastanowić się nad niezwykłą ostrożnością deklaracji politycznych i społecznych, która u głęboko wierzących chrześcijan jawnie kontrastuje z ich moralnym radykalizmem. Zatem także na zewnątrz liberalnej antropologii czyhają poważne problemy i wątpliwości. Rozstrzygane są jednak w prawdzie, a nie w postmodernistycznej bądź heroicznej pustce.

O wolności

Objawienie, którego prawda stanowi istotną część kompletnej tożsamości, jest powszechne: może do niego przystąpić każdy człowiek. Naturą człowieka jest możliwość zaakceptowania treści Objawienia. Jeśli ktoś uczciwie, a nie na podobieństwo sofisty, pyta
problemami estetycznymi. Stanie wobec wyzwań chrześcijańskiej wrażliwości społecznej (która zawiodła na manowce niejednego katolika), chrześcijańskiego przekonania o istotowej równości wszystkich ludzi. Będzie także musiał zastanowić się nad niezwykłą ostrożnością deklaracji politycznych i społecznych, która u głęboko wierzących chrześcijan jawnie kontrastuje z ich moralnym radykalizmem. Zatem także na zewnątrz liberalnej antropologii czyhają poważne problemy i wątpliwości. Rozstrzygane są jednak w prawdzie, a nie w postmodernistycznej bądź heroicznej pustce.<br><br>&lt;tit&gt; O wolności&lt;/&gt;<br><br> Objawienie, którego prawda stanowi istotną część kompletnej tożsamości, jest powszechne: może do niego przystąpić każdy człowiek. Naturą człowieka jest możliwość zaakceptowania treści Objawienia. Jeśli ktoś uczciwie, a nie na podobieństwo sofisty, pyta
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego