Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 47
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
związków, nie potrafi porządkować, posługuje się banalnym wzorem, kalkuje. Tu ma swe źródło np. szereg kłopotów z pisaniem i formułowaniem opinii. Jest dla mnie nie do pojęcia, jak w polskiej szkole, w której zasadniczym egzaminem pozostaje nadal egzamin pisemny (uczeń musi samodzielnie napisać kilkustronicowe wypracowanie na dany temat!), można tak dalece zaniedbywać rozwijanie tej umiejętności. Wiedza teoretyczna z zakresu kompozycji ogranicza się na ogół do znajomości schematu rozprawki. Ale problem w tym, że uczeń nie potrafi przywołać w pamięci ani jednego tekstu, który byłby rozprawką. Prawdę mówiąc, większość z nich także później nie będzie już pisać ani rozprawek, ani rozpraw, prócz
związków, nie potrafi porządkować, posługuje się banalnym wzorem, kalkuje. Tu ma swe źródło np. szereg kłopotów z pisaniem i formułowaniem opinii. Jest dla mnie nie do pojęcia, jak w polskiej szkole, w której zasadniczym egzaminem pozostaje nadal egzamin pisemny (uczeń musi samodzielnie napisać kilkustronicowe wypracowanie na dany temat!), można tak dalece zaniedbywać rozwijanie tej umiejętności. Wiedza teoretyczna z zakresu kompozycji ogranicza się na ogół do znajomości schematu rozprawki. Ale problem w tym, że uczeń nie potrafi przywołać w pamięci ani jednego tekstu, który byłby rozprawką. Prawdę mówiąc, większość z nich także później nie będzie już pisać ani rozprawek, ani rozpraw, prócz
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego