Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
Stanisława, 1934 i Msza ku czci Drzewa Krzyża Chrystusa Pana, 1947) są poświęcone Kolegium Organistów Diecezji Lubelskiej.
Powyższe dane ­ z konieczności wyrywkowe ­ informują też w takim stopniu o motywach powstania mszy. Nie upoważniają zatem do formułowania wniosków podsumowujących, dotyczących motywów powstania XX-wiecznej polskiej twórczości mszalnej, tym bardziej zaś ­ do dalszego spekulatywnego rozbudowywania typologii. Świadczą przecież dobitnie o silnej motywacji wewnętrznej twórców, wynikającej z wymienionych przesłanek zewnętrznych ­ z jednej strony, z drugiej ­ o koneksjach twórczości mszalnej z różnymi obszarami współczesności.

II.
KONCEPCJA FORMY CYKLU MSZALNEGO
Cykl mszalny jest rozbudowaną kompozycją wieloczęściową. Jednakże koncepcję formy tego cyklu tworzy nie tylko odpowiednio skonstruowany
Stanisława, 1934 i Msza ku czci Drzewa Krzyża Chrystusa Pana, 1947) są poświęcone Kolegium Organistów Diecezji Lubelskiej.<br>Powyższe dane ­ z konieczności wyrywkowe ­ informują też w takim stopniu o motywach powstania mszy. Nie upoważniają zatem do formułowania wniosków podsumowujących, dotyczących motywów powstania XX-wiecznej polskiej twórczości mszalnej, tym bardziej zaś ­ do dalszego spekulatywnego rozbudowywania typologii. Świadczą przecież dobitnie o silnej motywacji wewnętrznej twórców, wynikającej z wymienionych przesłanek zewnętrznych ­ z jednej strony, z drugiej ­ o koneksjach twórczości mszalnej z różnymi obszarami współczesności.<br><br>&lt;div1&gt;II.<br>&lt;tit1&gt;KONCEPCJA FORMY CYKLU MSZALNEGO&lt;/&gt;<br>Cykl mszalny jest rozbudowaną kompozycją wieloczęściową. Jednakże koncepcję formy tego cyklu tworzy nie tylko odpowiednio skonstruowany
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego