Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
pochodzi artykuł Dofleina), a w 1979
r. dopiero w tomie uzupełniającym do MGG pojawił się, niezbyt obszerny zresztą,
artykuł monograficzny poświęcony historyzmowi, pióra Dahlhausa (1979, s. 693-702).
Oczywiście trudno tu szerzej omawiać tę mało u nas znaną problematykę; ograniczę
się przede wszystkim do bardziej istotnych stwierdzeń.
Jedno ze współczesnych definicyjnych sformułowań zaproponowane przez niemieckiego
historyka sztuki Nikolausa Pevsnera (Dahlhaus nie podaje definicji historyzmu
w muzyce) mówi, że jest to: "przekonanie, w którym obserwacja i wykorzystanie
historii jest istotniejsze niż odkrywanie i rozwijanie nowych systemów lub nowych
form swojego czasu". Można widzieć historyzm jako rodzaj rozdwojonego fenomenu,
ponieważ z jednej strony
pochodzi artykuł Dofleina), a w 1979 <br>r. dopiero w tomie uzupełniającym do MGG pojawił się, niezbyt obszerny zresztą, <br>artykuł monograficzny poświęcony historyzmowi, pióra Dahlhausa (1979, s. 693-702). <br>Oczywiście trudno tu szerzej omawiać tę mało u nas znaną problematykę; ograniczę <br>się przede wszystkim do bardziej istotnych stwierdzeń.<br> Jedno ze współczesnych definicyjnych sformułowań zaproponowane przez niemieckiego <br>historyka sztuki Nikolausa Pevsnera (Dahlhaus nie podaje definicji historyzmu <br>w muzyce) mówi, że jest to: "przekonanie, w którym obserwacja i wykorzystanie <br>historii jest istotniejsze niż odkrywanie i rozwijanie nowych systemów lub nowych <br>form swojego czasu". Można widzieć historyzm jako rodzaj rozdwojonego fenomenu, <br>ponieważ z jednej strony
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego