Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
nie-A), dość często występuje
w sutrach buddyjskich, natomiast w naukach mistrzów zen pojawia się on
stosunkowo rzadko. Przykładem schematu podstawowego są następujące
fragmenty Sutry Diamentowej, cytowane przez Nishidę: "Dharma ostatecznie
jest Dharmą, która nie jest Dharmą. Dharma, która nie jest Dharmą, jest
także Dharmą"; "'Budda' nie jest 'buddą' i dlatego właśnie jest 'buddą',
istoty czujące (sanskr. sattva; chiń. zhongsheng; jap. shujo) nie są istotami
czującymi i dlatego są istotami czującymi".
Muso Soseki zaś nauczał: "Nieprawdą jest, że nieskalane i skalane są tym
samym, i nieprawdą jest, że skalane i nieskalane różnią się od siebie".
Mistrzowie zen najczęściej stosują skrócony schemat
nie-A), dość często występuje <br>w sutrach buddyjskich, natomiast w naukach mistrzów zen pojawia się on <br>stosunkowo rzadko. Przykładem schematu podstawowego są następujące <br>fragmenty Sutry Diamentowej, cytowane przez Nishidę: "Dharma ostatecznie <br>jest Dharmą, która nie jest Dharmą. Dharma, która nie jest Dharmą, jest <br>także Dharmą"; "'Budda' nie jest 'buddą' i dlatego właśnie jest 'buddą', <br>istoty czujące (sanskr. sattva; chiń. zhongsheng; jap. shujo) nie są istotami <br>czującymi i dlatego są istotami czującymi". <br>Muso Soseki zaś nauczał: "Nieprawdą jest, że nieskalane i skalane są tym <br>samym, i nieprawdą jest, że skalane i nieskalane różnią się od siebie". <br>Mistrzowie zen najczęściej stosują skrócony schemat
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego