Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
należały wprawdzie do gatunku science fiction, ale także fantasy, a więc łączyły motywy i scenerię typowo futurystyczną z elementami krajobrazu baśniowego, średniowiecznego. Film miał nie tyle pokazać przyszłość, ile raczej stworzyć nową rzeczywistość z całą jej przeszłością i mitologią. Dlatego muzyka musiała nawiązywać do bohaterskiej tradycji. Williams zdecydował, że najlepiej do tego nadaje się jego ulubione brzmienie symfoniczne, typowe dla muzyki orkiestrowej drugiej połowy XIX wieku. Oczywiście przydały się nie tylko motywy twórczości Jeana Sibeliusa, Richarda Straussa czy Antonina Dvofaka, ale też lektura kanonu orkiestrowej muzyki filmowej z lat czterdziestych i pięćdziesiątych.
Własną muzykę Williams skomponował opierając się na dziewiętnastowiecznyc wzorcach - stworzył
należały wprawdzie do gatunku science fiction, ale także fantasy, a więc łączyły motywy i scenerię typowo futurystyczną z elementami krajobrazu baśniowego, średniowiecznego. Film miał nie tyle pokazać przyszłość, ile raczej stworzyć nową rzeczywistość z całą jej przeszłością i mitologią. Dlatego muzyka musiała nawiązywać do bohaterskiej tradycji. Williams zdecydował, że najlepiej do tego nadaje się jego ulubione brzmienie symfoniczne, typowe dla muzyki orkiestrowej drugiej połowy XIX wieku. Oczywiście przydały się nie tylko motywy twórczości Jeana Sibeliusa, Richarda Straussa czy Antonina Dvofaka, ale też lektura kanonu orkiestrowej muzyki filmowej z lat czterdziestych i pięćdziesiątych.<br>Własną muzykę Williams skomponował opierając się na dziewiętnastowiecznyc wzorcach - stworzył
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego