Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Młody Technik
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1971
Kiedy noga kierowcy naciska pedał hamulca, wytwarzane dzięki pracy pompy hamulcowej ciśnienie w układzie hamującym powoduje nacisk tłoka na płytkę cierną, co wywołuje tarcie jej o tarczę. Jednocześnie wskutek tego nacisku powstaje reakcja równa sile docisku, ale przeciwnie do niego skierowana, która przesuwa cały korpus zacisku wzdłuż osi cylindra i dociska drugą płytkę do tarczy hamulca. W ten sposób uzyskuje się równomierną siłę docisku z obu stron tarczy hamulcowej, zapewniającą równomierne zużycie okładzin ciernych. Gdy kierowca przestaje hamować, ciśnienie w układzie hamującym spada i tłok powraca do położenia spoczynkowego. Powrót ten jest opóźniony przez pierścień uszczelniający. W układzie hamulców tarczowych tarcie
Kiedy noga kierowcy naciska pedał hamulca, wytwarzane dzięki pracy pompy hamulcowej ciśnienie w układzie hamującym powoduje nacisk tłoka na płytkę cierną, co wywołuje tarcie jej o tarczę. Jednocześnie wskutek tego nacisku powstaje reakcja równa sile docisku, ale przeciwnie do niego skierowana, która przesuwa cały korpus zacisku wzdłuż osi cylindra i dociska drugą płytkę do tarczy hamulca. W ten sposób uzyskuje się równomierną siłę docisku z obu stron tarczy hamulcowej, zapewniającą równomierne zużycie okładzin ciernych. Gdy kierowca przestaje hamować, ciśnienie w układzie hamującym spada i tłok powraca do położenia spoczynkowego. Powrót ten jest opóźniony przez pierścień uszczelniający. W układzie hamulców tarczowych tarcie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego