Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 31
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
ściśle określonego "luzu zaworów" tj. luzu pomiędzy trzonkiem zaworu całkowicie zamkniętego (dociskanego do gniazda), a końcówką dźwigienki.
W silniku 126p luz ten, mierzony szczelinomierzem, przy zimnym silniku powinien wynosić:
- DLA ZAWORÓW SSĄCYCH 0,20 MM,
- DLA ZAWORÓW WYDECHOWYCH 0,25 MM.
Za mały luz zaworowy lub jego brak oznacza nieszczelne dociskanie zaworu do gniazda, a w efekcie spadek mocy silnika oraz możliwość przegrzania grzybka zaworu wydechowego.
Z drugiej strony za duży luz zwiększa hałaśliwość pracy rozrządu i obciążenia dynamiczne części rozrządu, co prowadzi do przyspieszonego wybijania gniazda zaworu i spowodować może nawet urwanie grzybka.
Z tych względów okresowa regulacja luzów zaworowych
ściśle określonego "luzu zaworów" tj. luzu pomiędzy trzonkiem zaworu całkowicie zamkniętego (dociskanego do gniazda), a końcówką dźwigienki. <br>W silniku 126p luz ten, mierzony szczelinomierzem, przy zimnym silniku powinien wynosić: <br>- &lt;hi&gt;DLA ZAWORÓW SSĄCYCH 0,20 MM, <br>- DLA ZAWORÓW WYDECHOWYCH 0,25 MM. &lt;/&gt;<br>Za mały luz zaworowy lub jego brak oznacza nieszczelne dociskanie zaworu do gniazda, a w efekcie spadek mocy silnika oraz możliwość przegrzania grzybka zaworu wydechowego. <br>Z drugiej strony za duży luz zwiększa hałaśliwość pracy rozrządu i obciążenia dynamiczne części rozrządu, co prowadzi do przyspieszonego wybijania gniazda zaworu i spowodować może nawet urwanie grzybka. <br>Z tych względów okresowa regulacja luzów zaworowych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego