Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
obficie świadczą o nastrojach dokładnie przeciwnych: pierwsi chrześcijanie mieli żywe poczucie, że stanowią integralną cząstkę społeczeństwa, która ich prześladuje, oraz że wykonują niezwykle ważną służbę na rzecz tego społeczeństwa."

Widzimy więc, że pierwszych chrześcijan nie cechowała tendencja do prywatyzacji wiary, lecz swoiste nastawienie prospołeczne. Ich zaangażowanie społeczne przekraczało oczywiście perspektywę doczesności. Oni po prostu - jak zauważa o. Salij - uwierzyli, że "Kościół mocą swojej jedności z Chrystusem powinien stać się sakramentem zbawienia tego bezbożnego świata". Miarą tego, jak Kościół wypełnia to zadanie, jest m.in. "nasycenie prawdą ewangeliczną ludzkiego myślenia także poza widzialnymi granicami Kościoła". Sam charakter tej powinności wyklucza więc zamykanie
obficie świadczą o nastrojach dokładnie przeciwnych: pierwsi chrześcijanie mieli żywe poczucie, że stanowią integralną cząstkę społeczeństwa, która ich prześladuje, oraz że wykonują niezwykle ważną służbę na rzecz tego społeczeństwa."&lt;/&gt;<br><br> Widzimy więc, że pierwszych chrześcijan nie cechowała tendencja do prywatyzacji wiary, lecz swoiste nastawienie prospołeczne. Ich zaangażowanie społeczne przekraczało oczywiście perspektywę doczesności. Oni po prostu - jak zauważa o. Salij - uwierzyli, że &lt;q&gt;"Kościół mocą swojej jedności z Chrystusem powinien stać się sakramentem zbawienia tego bezbożnego świata"&lt;/&gt;. Miarą tego, jak Kościół wypełnia to zadanie, jest m.in. &lt;q&gt;"nasycenie prawdą ewangeliczną ludzkiego myślenia także poza widzialnymi granicami Kościoła"&lt;/&gt;. Sam charakter tej powinności wyklucza więc zamykanie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego