Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
16. Najbardziej widoczna zmianą w strukturze konsumpcji był spadek udziału wydatków na żywność, co wynika, jak można sądzić, z niskiej elastyczności popytu na żywność oraz ze stosunkowo wolnego wzrostu cen produktów żywnościowych. Oddziaływanie podobnych czynników miało też wpływ na spadek udziału wydatków na obuwie, meble, wyposażenie mieszkań i sprzęt gospodarstwa domowego. Natomiast udział wydatków na czynsze, opał i energię, transport i komunikację oraz pozostałe usługi wzrósł do ok.50%. Zwiększał się także, choć w mniejszym tempie, udział wydatków na kształcenie, wypoczynek, rozrywkę i kulturę. Popyt na tego rodzaju produkty zwiększa się zwykle wraz ze wzrostem poziomu dochodów nabywców.
Omawiane dane dotyczyły
16. Najbardziej widoczna zmianą w strukturze konsumpcji był spadek udziału wydatków na żywność, co wynika, jak można sądzić, z niskiej elastyczności popytu na żywność oraz ze stosunkowo wolnego wzrostu cen produktów żywnościowych. Oddziaływanie podobnych czynników miało też wpływ na spadek udziału wydatków na obuwie, meble, wyposażenie mieszkań i sprzęt gospodarstwa domowego. Natomiast udział wydatków na czynsze, opał i energię, transport i komunikację oraz pozostałe usługi wzrósł do ok.50%. Zwiększał się także, choć w mniejszym tempie, udział wydatków na kształcenie, wypoczynek, rozrywkę i kulturę. Popyt na tego rodzaju produkty zwiększa się zwykle wraz ze wzrostem poziomu dochodów nabywców.<br>Omawiane dane dotyczyły
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego