Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
nurty doprowadziły z pełną konsekwencją zasadę nadrzędności elementu myślowo-kreatorskiego - do sytuacji czystej i jednoznacznej. Obiekt sztuki, w roli medium przekazu, został niemal wyeliminowany, a w każdym razie całkowicie odrzucony jako przedmiot o pierwszoplanowej roli i walorach warsztatowo-estetycznych. Realizacja idei artystycznej skodyfikowana została jako stworzenie dowolną drogą zespołu bodźców dopingujących do kreowania przez odbiorcę własnych, nie narzuconych w ich kształcie, procesów myślowych, wyobrażeniowych, wzbogacających i uczulających percepcję najszerzej pojętej rzeczywistości i aparat jej interpretacji. Zawsze - w stopniu uzależnionym od dyspozycji i możliwości intelektualnych perceptora.
W tym stadium rozważań przyjąć wypada, że droga awangardy powojennej była drogą prostą, wiodącą od rzeczywistości
nurty doprowadziły z pełną konsekwencją zasadę nadrzędności elementu myślowo-kreatorskiego - do sytuacji czystej i jednoznacznej. Obiekt sztuki, w roli medium przekazu, został niemal wyeliminowany, a w każdym razie całkowicie odrzucony jako przedmiot o pierwszoplanowej roli i walorach warsztatowo-estetycznych. Realizacja idei artystycznej skodyfikowana została jako stworzenie dowolną drogą zespołu bodźców dopingujących do kreowania przez odbiorcę własnych, nie narzuconych w ich kształcie, procesów myślowych, wyobrażeniowych, wzbogacających i uczulających percepcję najszerzej pojętej rzeczywistości i aparat jej interpretacji. Zawsze - w stopniu uzależnionym od dyspozycji i możliwości intelektualnych perceptora.<br> W tym stadium rozważań przyjąć wypada, że droga awangardy powojennej była drogą prostą, wiodącą od rzeczywistości
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego