Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Życie Warszawy
Nr: 20.11
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
nie obrócą, tam ona jest: w telewizji, w bajkach, w komputerowych grach. Oprócz przyczyn tkwiących w dzieciach ważnym czynnikiem mającym wpływ na ich zachowanie jest środowisko, w którym się obracają, czyli koledzy z klasy czy podwórka. Jak można pomóc dziecku, które stało się ofiarą przemocy? Magdalena Fijałkowska: W wielu szkołach dorośli nie wiedzą jak reagować, więc udają, że problemu przemocy nie ma. Nie reagują, bo czują się bezradni. Trzeba zmienić podejście. Jeżeli widzimy, że dzieje się coś złego, np. dzieci biją się na korytarzu, ktoś jest poszturchiwany, pytajmy, co się stało. Pokażmy, że nie podoba się nam to, co widzimy. Jeżeli
nie obrócą, tam ona jest: w telewizji, w bajkach, w komputerowych grach. Oprócz przyczyn tkwiących w dzieciach ważnym czynnikiem mającym wpływ na ich zachowanie jest środowisko, w którym się obracają, czyli koledzy z klasy czy podwórka. Jak można pomóc dziecku, które stało się ofiarą przemocy? Magdalena Fijałkowska: W wielu szkołach dorośli nie wiedzą jak reagować, więc udają, że problemu przemocy nie ma. Nie reagują, bo czują się bezradni. Trzeba zmienić podejście. Jeżeli widzimy, że dzieje się coś złego, np. dzieci biją się na korytarzu, ktoś jest poszturchiwany, pytajmy, co się stało. Pokażmy, że nie podoba się nam to, co widzimy. Jeżeli
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego