stwierdza, że 94% błędów jakościowych powstaje z winy kierownictwa przedsiębiorstwa, odpowiedzialnego za system zarządzania jakością, w którym pracuje załoga. Uniknięciu tych błędów i poprawie pracy kierownictwa służą opracowane przez Deminga zasady. Ich syntetyczna treść, kierowana personalnie do kierowników, przedstawia się następująco:<br> 1. Stworzenie i utrzymanie orientacji przedsiębiorstwa skierowanej na ciągłe doskonalenie produktów. Planowanie ukierunkowane długofalowo na wzmocnienie pozycji konkurencyjnej na rynku, a nie na cele doraźne. Wyraźnie określona odpowiedzialność kierownictwa.<br> 2. Przyjęcie nowego sposobu myślenia, polegającego na odrzuceniu dotychczasowych norm i nawyków w zakresie błędów, opóźnień, wadliwości, brakoróbstwa, reklamacji itp.<br> 3. Podważenie skuteczności masowej, stuprocentowej kontroli jakości. Zalecenie stosowania metod kontroli