Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1996
3,2 l osiąga ponad 100 KM z litra pojemności skokowej! Jeszcze w 1987 roku takie osiągi miał jedynie wyczynowy M3, na którym Roberto Ravaglia zdobył tytuł mistrza świata w Wyścigach Samochodów Turystycznych. Ogromną moc uzyskano dzięki zastosowaniu 4 zaworów na cylinder, zmiennych faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych (tzw. double VANOS), indywidualnie sterowanych przepustnic w kanałach dolotowych i cyfrowego układu zapłonowego z cewką zapłonową dla każdego cylindra. Starannie wyważony wał korbowy może wirować z prędkością do 7600 obr./min. Przy wysokich obrotach gwałtownie wzrasta obciążenie cieplne silnika. Trzonki zaworów wydechowych są chłodzone sodem, a na denka tłoków natryskiwany jest olej
3,2 l osiąga ponad 100 KM z litra pojemności skokowej! Jeszcze w 1987 roku takie osiągi miał jedynie wyczynowy M3, na którym Roberto Ravaglia zdobył tytuł mistrza świata w Wyścigach Samochodów Turystycznych. Ogromną moc uzyskano dzięki zastosowaniu 4 zaworów na cylinder, zmiennych faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych (tzw. double VANOS), indywidualnie sterowanych przepustnic w kanałach dolotowych i cyfrowego układu zapłonowego z cewką zapłonową dla każdego cylindra. Starannie wyważony wał korbowy może wirować z prędkością do 7600 obr./min. Przy wysokich obrotach gwałtownie wzrasta obciążenie cieplne silnika. Trzonki zaworów wydechowych są chłodzone sodem, a na denka tłoków natryskiwany jest olej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego