Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Studia Socjologiczne
Nr: 4
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1976
wybraną Ťczęściąť - jakimkolwiek tworem ludzkim - znajomość nieświadomego w strukturalizmie dostarcza mi zrozumienia pod postacią emocji estetycznej".
Cały strukturalizm Lévi-Straussa jest więc dla Simonisa "logiką percepcji estetycznej". Na gruncie antropologii strukturalnej a architekturze umysłu ludzkiego można zatem mówić jedynie w sposób metaforyczny. W konstatacji tej - jak można sądzić - jest duża doza prawdy.
W konkluzji można stwierdzić, iż Lévi-Straussa koncepcja człowieka pojętego jako symbolicum , związana z tendencją do nadawania wszelkim działaniom i przedmiotom postaci systemów znaczeń (pansemiotyzm), koncepcja, której filozoficzny rodowód starano się uwypuklić, wpłynęła na wszystkie uproszczenia i jednostronności jego stanowiska, co widoczne jest także w Lévi-Straussowskim rozumieniu kultury
wybraną Ťczęściąť - jakimkolwiek tworem ludzkim - znajomość nieświadomego w strukturalizmie dostarcza mi zrozumienia pod postacią emocji estetycznej".<br>Cały strukturalizm Lévi-Straussa jest więc dla Simonisa "logiką percepcji estetycznej". Na gruncie antropologii strukturalnej a architekturze umysłu ludzkiego można zatem mówić jedynie w sposób metaforyczny. W konstatacji tej - jak można sądzić - jest duża doza prawdy.<br>W konkluzji można stwierdzić, iż Lévi-Straussa koncepcja człowieka pojętego jako &lt;hi rend="italic"&gt;symbolicum&lt;/hi&gt; , związana z tendencją do nadawania wszelkim działaniom i przedmiotom postaci systemów znaczeń (pansemiotyzm), koncepcja, której filozoficzny rodowód starano się uwypuklić, wpłynęła na wszystkie uproszczenia i jednostronności jego stanowiska, co widoczne jest także w Lévi-Straussowskim rozumieniu kultury
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego