wyrabianie szacunku dla historii własnego narodu i państwa.<br>III. Adresat: klasy II i III gimnazjum.<br>IV. Czas realizacji: Klasy II - 1 rok (rok szkolny 2001/2002)<br>Klasy III - 1rok (rok szkolny 2002/2003)<br>V. Środki dydaktyczne: podręcznik, internet, biblioteka, fonoteka,, multimedia, czasopisma, instrumenty muzyczne, zaplecze plastyczne, xero, pracownia komputerowa, pracownia drukarska, wypożyczalnie.<br>VI. Metody: dyskusja, wypracowanie, metaplan, collage, spotkanie z gośćmi, wywiad, rozprawa sądowa.<br>VII. Formy: Plakat, gazetka, kiermasz, przedstawienie, apel, inscenizacja, rozprawa sądowa, prezentacja multimedialna, plansze, referat. <br>VIII. Problemy:<br>1. Tradycja, a rodzina<br>- tradycje chrześcijańskie,<br>- tradycje narodowe,<br>- tradycje ludowe.<br>2. Tradycja w narodzie<br>- tradycje chrześcijańskie,<br>- tradycje patriotyczne,<br>- tradycje ludowe.<br>3