Typ tekstu: Książka
Autor: Miłosz Czesław
Tytuł: Ziemia Ulro
Rok wydania: 1994
Rok powstania: 1977
na tablicy zdania należałoby wprowadzić inną jej maksymę: "Sprzeczność jest dźwignią transcendencji". Człowiek musi pojmować Boga jako wycofującego się, nieobecnego, a zarazem wierzyć w jego opatrznościową interwencję, czyli dobro, nieskończenie odległe, znajduje jednak sposoby działania ("przez perswazję", powtarza Simone Weil za Platonem) i jest obecne jako najmniejsze z ziaren w duszach ludzi (Królestwo Boże jako ziarnko gorczycy). I czyż inaczej niż jako nierozwiązalną sprzeczność możemy godzić, jak to robi ona, zachwyt nad harmonią i niewinnością Natury, która według niej jest Dziewiczą Matką wcielonego Boga, z twierdzeniem, że Bóg swoją królewską władzę odstąpił Księciu Tego Świata?
Oddalałbym się od prawdy, gdybym w tej
na tablicy zdania należałoby wprowadzić inną jej maksymę: "Sprzeczność jest dźwignią transcendencji". Człowiek musi pojmować Boga jako wycofującego się, nieobecnego, a zarazem wierzyć w jego opatrznościową interwencję, czyli dobro, nieskończenie odległe, znajduje jednak sposoby działania ("przez perswazję", powtarza Simone Weil za Platonem) i jest obecne jako najmniejsze z ziaren w duszach ludzi (Królestwo Boże jako ziarnko gorczycy). I czyż inaczej niż jako nierozwiązalną sprzeczność możemy godzić, jak to robi ona, zachwyt nad harmonią i niewinnością Natury, która według niej jest Dziewiczą Matką wcielonego Boga, z twierdzeniem, że Bóg swoją królewską władzę odstąpił Księciu Tego Świata?<br>&lt;page nr=259&gt; Oddalałbym się od prawdy, gdybym w tej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego