Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
zależność odwrotna: triki techniczne, znane z teatru, nie tylko wzbogacały wyobraźnię autorów romantycznych, lecz także wyznaczały jej zakres. Skłaniały do wprowadzania pewnych efektów czy wątków, zacieśniając tym samym pole manewru, wiodąc ku schematyzmowi.
Zwrócił na to uwagę Korzeniewski w zakończeniu książki o dramie: . Zatem: ambiwalencja. Ma się wiele do zawdzięczenia efekciarskim komunałom, ale i trudno wyzwolić wyobraźnię z "obrazów dramy".

Modernizowana przestrzeń teatru

U początku XIX wieku rozpoczęła się wielka modernizacja teatru europejskiego, związana z powołaniem już w epoce poprzedniej scen narodowych i pojawieniem się wielu teatrów publicznych, z pojawieniem się nowej publiczności i potrzebą dostosowywania repertuaru do jej gustów. Budowano
zależność odwrotna: triki techniczne, znane z teatru, nie tylko wzbogacały wyobraźnię autorów romantycznych, lecz także wyznaczały jej zakres. Skłaniały do wprowadzania pewnych efektów czy wątków, zacieśniając tym samym pole manewru, wiodąc ku schematyzmowi.<br>Zwrócił na to uwagę Korzeniewski w zakończeniu książki o dramie: &lt;gap&gt;. Zatem: ambiwalencja. Ma się wiele do zawdzięczenia efekciarskim komunałom, ale i trudno wyzwolić wyobraźnię z "obrazów dramy".<br><br>&lt;tit&gt;Modernizowana przestrzeń teatru&lt;/&gt;<br><br>U początku XIX wieku rozpoczęła się wielka modernizacja teatru europejskiego, związana z powołaniem już w epoce poprzedniej scen narodowych i pojawieniem się wielu teatrów publicznych, z pojawieniem się nowej publiczności i potrzebą dostosowywania repertuaru do jej gustów. Budowano
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego