niezależnie od tego, czy jest przesłonięty chmurami, czy nie - tak samo <br>człowiek, nawet najbardziej nikczemny, zawsze posiada 'naturę buddy', <br>chociaż jej nie widać. <br>Metoda oczyszczania 'jaźni jednostkowej' była krytykowana przez <br>zwolenników 'logiki paradoksu' ze względu na buddyjskie pojęcie 'nie-ja' <br>(sanskr. anatman; chiń. wuwo; jap. muga), czyli nieistnienie odrębnego, <br>indywidualnego ego. Jakościowa zmiana 'jaźni jednostkowej' ('ja'), polegająca <br>na usuwaniu pragnień, porównana do oczyszczanie lustra, nie jest możliwa, <br>ponieważ nie ma 'ja', które mogłoby się stać przedmiotem takich zabiegów. <br>Skoro 'jaźń jednostkowa' nie ma żadnych stałych cech, nie może ulec <br>zmianie, ponieważ nie możemy wyodrębnię cech pierwotnych, które chcielibyśmy <br>zmienię. <br>Jedną z