Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
jest przez 'bycie' ", a zadaniem człowieka jest odnaleźć w sobie
"odpowiednik tego przesłania, stosownie bowiem do niego jako 'ek-sistujący'
ma chronić prawdę 'bycia' ". 'Ek-sistencja' człowieka nie ma nic wspólnego
z projekcją (niem. Entwurf), czyli aktem ustanawiania w przedstawieniu
traktowanym jako dzieło subiektywności. Wbrew pozorom humanizm
Heideggera nie jest egocentryczny, ponieważ "istota człowieka jest istotna dla
prawdy 'bycia', tak jednak, że nie zależy od człowieka jako takiego".
Skoro istota człowieka nie zależy od niego samego, oznacza to, że istnieje
jakiś wymiar transcendentny w stosunku do człowieka. Jednocześnie wymiar
ten, czyli 'bycie' samo w sobie, jest nieodłączny od człowieka, a więc
jest przez 'bycie' ", a zadaniem człowieka jest odnaleźć w sobie <br>"odpowiednik tego przesłania, stosownie bowiem do niego jako 'ek-sistujący' <br>ma chronić prawdę 'bycia' ". 'Ek-sistencja' człowieka nie ma nic wspólnego <br>z projekcją (niem. Entwurf), czyli aktem ustanawiania w przedstawieniu <br>traktowanym jako dzieło subiektywności. Wbrew pozorom humanizm <br>Heideggera nie jest egocentryczny, ponieważ "istota człowieka jest istotna dla <br>prawdy 'bycia', tak jednak, że nie zależy od człowieka jako takiego". <br>Skoro istota człowieka nie zależy od niego samego, oznacza to, że istnieje <br>jakiś wymiar transcendentny w stosunku do człowieka. Jednocześnie wymiar <br>ten, czyli 'bycie' samo w sobie, jest nieodłączny od człowieka, a więc
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego