Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
co trudno jednoznacznie
komentować. Agnus Dei natomiast stanowi, jak już nadmieniono, sui generis kompilację
tekstu tej oraz końcowej części mszy żałobnej ­ Communio. Lux aeterna. Kompozytor
bowiem pominął trzecią aklamację Agnus Dei (zapewne, żeby nie rozbudowywać tej
części), dołączył zaś wybrane wersy z Communio, dokonując ich przestawienia:
Et lux perpetua luceat eis (z dodaniem słowa) Domine, następnie Cum sanctis
tuis ­ quia pius es, kończąc mszę fragmentem tekstu wersetu Requiem aeternam
(a więc bez ponownego powtórzenia wersu Cum sanctis tuis). Są to zabiegi nie
aprobowane przez przepisy liturgiczne. Odnotujmy także zmianę spójnika (et zamiast
cum, z kontekstu David cum Sybilla, s. 17, 20
co trudno jednoznacznie <br>komentować. Agnus Dei natomiast stanowi, jak już nadmieniono, sui generis kompilację <br>tekstu tej oraz końcowej części mszy żałobnej ­ Communio. Lux aeterna. Kompozytor <br>bowiem pominął trzecią aklamację Agnus Dei (zapewne, żeby nie rozbudowywać tej <br>części), dołączył zaś wybrane wersy z Communio, dokonując ich przestawienia: <br>Et lux perpetua luceat eis (z dodaniem słowa) Domine, następnie Cum sanctis <br>tuis ­ quia pius es, kończąc mszę fragmentem tekstu wersetu Requiem aeternam <br>(a więc bez ponownego powtórzenia wersu Cum sanctis tuis). Są to zabiegi nie <br>aprobowane przez przepisy liturgiczne. Odnotujmy także zmianę spójnika (et zamiast <br>cum, z kontekstu David cum Sybilla, s. 17, 20
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego