Typ tekstu: Książka
Autor: Milewski Roman
Tytuł: Podstawy ekonomii
Rok: 2000
przychodu ze sprzedaży (koncepcje W.J. Baumola i J.K. Galbraitha) lub majątku (koncepcja R. Marrisa). Wzrost (ekspansja) spółki jest, w przekonaniu wielu autorów, tym celem, z którym menedżerowie identyfikują się najchętniej i którego realizacja jest najlepszym sposobem powiększania ich wynagrodzeń oraz umacniania władzy, prestiżu, pozycji społecznej itp. Ponieważ jednak ekspansja wymaga nakładów, menedżerowie w trosce o własne bezpieczeństwo muszą dobierać takie sposoby ekspansji, które nie powodują spadku bieżącej stopy zysku poniżej pewnego "bezpiecznego" poziomu. Wyjaśnijmy tę kwestię nieco bliżej.
Istnieją dwie możliwe ścieżki ekspansji spółki: ekspansja wewnętrzna, odbywająca się głównie przez dywersyfikację działalności gospodarczej (w tym produkcji), czyli uruchamianie działalności
przychodu ze sprzedaży (koncepcje W.J. Baumola i J.K. Galbraitha) lub majątku (koncepcja R. Marrisa). Wzrost (ekspansja) spółki jest, w przekonaniu wielu autorów, tym celem, z którym menedżerowie identyfikują się najchętniej i którego realizacja jest najlepszym sposobem powiększania ich wynagrodzeń oraz umacniania władzy, prestiżu, pozycji społecznej itp. Ponieważ jednak ekspansja wymaga nakładów, menedżerowie w trosce o własne bezpieczeństwo muszą dobierać takie sposoby ekspansji, które nie powodują spadku bieżącej stopy zysku poniżej pewnego "bezpiecznego" poziomu. Wyjaśnijmy tę kwestię nieco bliżej.<br>Istnieją dwie możliwe ścieżki ekspansji spółki: ekspansja wewnętrzna, odbywająca się głównie przez dywersyfikację działalności gospodarczej (w tym produkcji), czyli uruchamianie działalności
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego