Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2922
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
mi o efektowne zapoczątkowanie nowej galerii, właśnie w centrum handlowym. Coraz trudniej przyciągnąć ludzi do salonów wystawowych, a odwiedzając centrum, mieliby okazję obcowania ze sztuką - mówi Tadeusz Bystrzak.
Wedle jego koncepcji po jakimś czasie "Pochodnie Nerona" Siemiradzkiego-Bystrzaka miałyby zostać zastąpione innym dziełem sztuki. A każdemu z kolejnych obrazów towarzyszyłaby ekspozycja sztuki współczesnej.
- Nadeszły czasy, w których to nie ludzie przychodzą do galerii, ale galerie muszą wychodzić do widzów - uważa Tadeusz Bystrzak.

Kurtuazyjny koncern
Przeciwko takiemu wykorzystaniu "Pochodni Nerona" wypowiedziało się jednak krakowskie Muzeum Narodowe, właściciel oryginału.
Od jesieni ubiegłego roku muzeum poszukiwało sponsora, który sfinansowałby renowację trzech wielkich płócien wiszących
mi o efektowne zapoczątkowanie nowej galerii, właśnie w centrum handlowym. Coraz trudniej przyciągnąć ludzi do salonów wystawowych, a odwiedzając centrum, mieliby okazję obcowania ze sztuką&lt;/&gt; - mówi Tadeusz Bystrzak. <br>Wedle jego koncepcji po jakimś czasie &lt;name type="tit"&gt;"Pochodnie Nerona"&lt;/&gt; Siemiradzkiego-Bystrzaka miałyby zostać zastąpione innym dziełem sztuki. A każdemu z kolejnych obrazów towarzyszyłaby ekspozycja sztuki współczesnej. <br>- &lt;q&gt;Nadeszły czasy, w których to nie ludzie przychodzą do galerii, ale galerie muszą wychodzić do widzów&lt;/&gt; - uważa Tadeusz Bystrzak. <br><br>&lt;tit1&gt;Kurtuazyjny koncern&lt;/&gt;<br>Przeciwko takiemu wykorzystaniu &lt;name type="tit"&gt;"Pochodni Nerona"&lt;/&gt; wypowiedziało się jednak krakowskie Muzeum Narodowe, właściciel oryginału. <br>Od jesieni ubiegłego roku muzeum poszukiwało sponsora, który sfinansowałby renowację trzech wielkich płócien wiszących
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego