Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
widział" go oczyma człowieka teatru; kosmos, widziany i słyszany przez bohatera, jest wprowadzony do tekstu literackiego tak, by czytelnik oczami wyobraźni ujrzał go w teatrze.
Inaczej tworzy teatralne efekty Mickiewicz, opiera je na niezwykle mocnej dramatyzacji monologu. Zawsze w sztukach teatralnych wielkie (czyli długie) monologi bohaterów jakoś bywają dramatyzowane, przez ekspozycję rozpaczy, stawianie sobie pytań - lecz w Wielkiej Improwizacji niezwykłe napięcie wynika przede wszystkim z niemal odczuwalnej obecności partnera, z oczekiwania na jego głos - oczekiwania niedopełnionego, zamiast boskich słychać słowa szatana i groteskowe głosy diabłów.
Odejście od teatralnych efektów sprawia, że na wyobrażenie wszechświata nie mają wpływu realia dekoracji, dzięki czemu
widział" go oczyma człowieka teatru; kosmos, widziany i słyszany przez bohatera, jest wprowadzony do tekstu literackiego tak, by czytelnik oczami wyobraźni ujrzał go w teatrze.<br>Inaczej tworzy teatralne efekty Mickiewicz, opiera je na niezwykle mocnej dramatyzacji monologu. Zawsze w sztukach teatralnych wielkie (czyli długie) monologi bohaterów jakoś bywają dramatyzowane, przez ekspozycję rozpaczy, stawianie sobie pytań - lecz w Wielkiej Improwizacji niezwykłe napięcie wynika przede wszystkim z niemal odczuwalnej obecności partnera, z oczekiwania na jego głos - oczekiwania niedopełnionego, zamiast boskich słychać słowa szatana i groteskowe głosy diabłów.<br>Odejście od teatralnych efektów sprawia, że na wyobrażenie wszechświata nie mają wpływu realia dekoracji, dzięki czemu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego