Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
podstawową funkcję. Dobrym przykładem takiego faktu jest zachowanie stałego podziału płaszczyzny w spójnych względem siebie plakatach oraz reklamach prasowych danej kampanii, przy jednoczesnym zindywidualizowaniu proporcji oraz dominant środków kompozycji opartych na stosunkach wielkości. Wynika to z odmiennej perspektywy percepcji plakatu (jest on oglądany ze znacznej odległości, na tle typowym dla ekspozycji ulicznej) i reklamy prasowej. Ogląda się ją z reguły z odległości określonej sposobem trzymania gazety, a wzrok odbiorcy rzadko wychodzi poza czytane strony. Pojęcie stałej reklamowej, przy uwzględnieniu wielokodowego zapisu informacji w poszczególnych typach komunikatów, jest wtedy zbieżne z regułami opisującymi spójność przekazu tekstowego. Pozwala ono odbiorcy komunikatu określić oraz
podstawową funkcję. Dobrym przykładem takiego faktu jest zachowanie stałego podziału płaszczyzny w spójnych względem siebie plakatach oraz reklamach prasowych danej kampanii, przy jednoczesnym zindywidualizowaniu proporcji oraz dominant środków kompozycji opartych na stosunkach wielkości. Wynika to z odmiennej perspektywy percepcji plakatu (jest on oglądany ze znacznej odległości, na tle typowym dla ekspozycji ulicznej) i reklamy prasowej. Ogląda się ją z reguły z odległości określonej sposobem trzymania gazety, a wzrok odbiorcy rzadko wychodzi poza czytane strony. Pojęcie stałej reklamowej, przy uwzględnieniu wielokodowego zapisu informacji w poszczególnych typach komunikatów, jest wtedy zbieżne z regułami opisującymi spójność przekazu tekstowego. Pozwala ono odbiorcy komunikatu określić oraz
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego