Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 6
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1978
Rok powstania: 2005
reżysera. Duet ten wydawał się niezwykle dobrany.
Kolejny film Królikiewicza spotkał się już z ostrym zarzutem niekomunikatywności. To "Wieczne pretensje". Królikiewicz odszedł w nim od ascezy swojego kadru. Nerwowość, ostrość konfliktu, nienawiść, wyładowanie kompleksów bohatera, wszystko to, wydawało się, reżyser zbyt jednoznacznie próbuje przełożyć na język filmu, na jego środki ekspresji i narracji. Dosłowność tego przekładu była irytująca. Nerwowo prowadzona kamera "z ręki", nerwowy rytm montażu świadczyły raczej o temperamencie twórców, niżby miały opisywać stany i predyspozycje psychiczne bohaterów. Film ten był jednak i interesujący, i nowatorski. Prawdziwość opisywanych sytuacji, dynamizacja konfliktów, wreszcie popis gry aktorskiej Franciszka Trzeciaka łączyły ten film
reżysera. Duet ten wydawał się niezwykle dobrany. <br>Kolejny film Królikiewicza spotkał się już z ostrym zarzutem niekomunikatywności. To &lt;hi rend="italic"&gt;"Wieczne pretensje"&lt;/&gt;. Królikiewicz odszedł w nim od ascezy swojego kadru. Nerwowość, ostrość konfliktu, nienawiść, wyładowanie kompleksów bohatera, wszystko to, wydawało się, reżyser zbyt jednoznacznie próbuje przełożyć na język filmu, na jego środki ekspresji i narracji. Dosłowność tego przekładu była irytująca. Nerwowo prowadzona kamera "z ręki", nerwowy rytm montażu świadczyły raczej o temperamencie twórców, niżby miały opisywać stany i predyspozycje psychiczne bohaterów. Film ten był jednak i interesujący, i nowatorski. Prawdziwość opisywanych sytuacji, dynamizacja konfliktów, wreszcie popis gry aktorskiej Franciszka Trzeciaka łączyły ten film
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego