Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
samej zależy zachowanie godności" (choć Hugo dodawał od razu: "gdy dysponuje się pełnią wolności, należy zachować należytą miarę"). Wolność była zatem od początku ograniczona, Hugo zawsze akceptował konieczność dopasowywania kształtu dramatu do potrzeb teatru. W przedmowie do Marion de Lorme wyjaśniał: „wymaga tego inscenizacja. Autor się podporządkował, czyli w ekstremalnych punktach swego dzieła dokonał niezbędnych wykreśleń, bez których dramat nie mógłby dobrze wpasować się w ramy teatru". Sporo rozleglejszy zakres miały nie tylko już wykreślenia, lecz i zmiany, łagodzące drastyczności, o których Hugo wspominał w przedmowie do dramatu Król się bawi. Zatem wyznawał zasadę samoograniczania wolności artysty dopasowującego dzieło do
samej zależy zachowanie godności" (choć Hugo dodawał od razu: "gdy dysponuje się pełnią wolności, należy zachować należytą miarę"). Wolność była zatem od początku ograniczona, Hugo zawsze akceptował konieczność dopasowywania kształtu dramatu do potrzeb teatru. W przedmowie do Marion de Lorme wyjaśniał: <q>„wymaga tego inscenizacja. Autor się podporządkował, czyli w ekstremalnych punktach swego dzieła dokonał niezbędnych wykreśleń, bez których dramat nie mógłby dobrze wpasować się w ramy teatru"</>. Sporo rozleglejszy zakres miały nie tylko już wykreślenia, lecz i zmiany, łagodzące drastyczności, o których Hugo wspominał w przedmowie do dramatu Król się bawi. Zatem wyznawał zasadę samoograniczania wolności artysty dopasowującego dzieło do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego