Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
terminologiczne), szumy w kanale komunikacyjnym, błędy w operacjach kodowania i dekodowania, emocje i nieufność odbiorcy. Na skuteczność komunikacji mają także wpływ forma komunikatu (ustna, pisemna, pozawerbalna) oraz technika jego przesyłania (poczta, telefon, fax, telewizja, sieć komputerowa itd.).
Istotę i typową strukturę procesów informacyjno-decyzyjnych można najlepiej wyjaśnić na przykładzie procesu elementarnego, opartego na potrzebie rozwiązania zarządczego problemu decyzyjnego. Na ten proces składa się szereg czynności oraz zdarzeń. Czynności identyfikują operacje wykonywane na informacjach, a zdarzenia - wyniki tych operacji. Typową budowę elementarnego procesu informacyjno-decyzyjnego przedstawiono na rysunku 2.2.
W zależności od tego, której podstawowej funkcji zarządzania dotyczą, decyzje można podzielić
terminologiczne), szumy w kanale komunikacyjnym, błędy w operacjach kodowania i dekodowania, emocje i nieufność odbiorcy. Na skuteczność komunikacji mają także wpływ forma komunikatu (ustna, pisemna, pozawerbalna) oraz technika jego przesyłania (poczta, telefon, fax, telewizja, sieć komputerowa itd.).<br>Istotę i typową strukturę procesów informacyjno-decyzyjnych można najlepiej wyjaśnić na przykładzie procesu elementarnego, opartego na potrzebie rozwiązania zarządczego problemu decyzyjnego. Na ten proces składa się szereg czynności oraz zdarzeń. Czynności identyfikują operacje wykonywane na informacjach, a zdarzenia - wyniki tych operacji. Typową budowę elementarnego procesu informacyjno-decyzyjnego przedstawiono na rysunku 2.2.<br>W zależności od tego, której podstawowej funkcji zarządzania dotyczą, decyzje można podzielić
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego