Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 04.03 (14)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
jakie go ciekawią. Na tym właśnie polega formatowanie mediów. Dzisiejsze media są sformatowane, czyli skrojone wedle potrzeb klienta (podobnie jak but, marynarka czy proszek do prania). To spełnianie oczekiwań konsumenta, powtarzane niczym mantra przez producentów niemal wszystkich dóbr konsumpcyjnych, w mediach przejawia się m.in. w doborze treści drukowanych czy emitowanych materiałów: newsy religijne raczej nie trafią do "Pulsu Biznesu", a notowania giełdowe do "Przewodnika Katolickiego". Trudno liczyć na to, że dziennikarstwo nie będzie poddawać się służbowej dyscyplinie nakazującej dopasowanie się do sztancy narzucającej parametry produktu rynkowego itp. Dziennikarz dzisiaj często bywa jedynie dodatkiem do gazety: dostarcza produkt, który musi znaleźć
jakie go ciekawią. Na tym właśnie polega formatowanie mediów. Dzisiejsze media są sformatowane, czyli skrojone wedle potrzeb klienta (podobnie jak but, marynarka czy proszek do prania). To spełnianie oczekiwań konsumenta, powtarzane niczym mantra przez producentów niemal wszystkich dóbr konsumpcyjnych, w mediach przejawia się m.in. w doborze treści drukowanych czy emitowanych materiałów: newsy religijne raczej nie trafią do "Pulsu Biznesu", a notowania giełdowe do "Przewodnika Katolickiego". Trudno liczyć na to, że dziennikarstwo nie będzie poddawać się służbowej dyscyplinie nakazującej dopasowanie się do sztancy narzucającej parametry produktu rynkowego itp. Dziennikarz dzisiaj często bywa jedynie dodatkiem do gazety: dostarcza produkt, który musi znaleźć
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego