Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dzień Dobry
Nr: 06/04
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
skierowały go w stronę religii rzymskokatolickiej. Wieloletnia fascynacja współczesnego intelektualisty filozofią średniowiecza zaowocowała konwersją. W 1922 roku pisarz przyjął chrzest w kościele katolickim, dołączając tym samym do poprzedników z XIX-wiecznego "Ruchu oksfordzkiego" - Puseya i Newmana i wyznaczając niejako religijną drogę Lewisowi i Eliotowi.
Oddzielny rozdział w twórczości Chestertona stanowią eseje, których jeden wybór, pochodzący z 1929 roku, opublikowało w tych dniach wydawnictwo Antyk. To właśnie eseje, krótkie formy, w których mógł zaprezentować cały kunszt publicysty, przyniosły Chestertonowi największą sławę i możliwość - jak pisał - ideowej walki z tymi, którzy człowieka chcą postrzegać jedynie jako "kółko w technokratycznym systemie XX-wiecznego społeczeństwa
skierowały go w stronę religii rzymskokatolickiej. Wieloletnia fascynacja współczesnego intelektualisty filozofią średniowiecza zaowocowała konwersją. W 1922 roku pisarz przyjął chrzest w kościele katolickim, dołączając tym samym do poprzedników z XIX-wiecznego "Ruchu oksfordzkiego" - Puseya i Newmana i wyznaczając niejako religijną drogę Lewisowi i Eliotowi.<br>Oddzielny rozdział w twórczości Chestertona stanowią eseje, których jeden wybór, pochodzący z 1929 roku, opublikowało w tych dniach wydawnictwo Antyk. To właśnie eseje, krótkie formy, w których mógł zaprezentować cały kunszt publicysty, przyniosły Chestertonowi największą sławę i możliwość - jak pisał - ideowej walki z tymi, którzy człowieka chcą postrzegać jedynie jako &lt;q&gt;&lt;transl&gt;"kółko w technokratycznym systemie XX-wiecznego społeczeństwa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego