Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
pozycji chrześcijanina.

Tej zgody na konflikt nie wolno mylić z nietzscheańską fascynacją konfliktem. Radykalizm chrześcijańskiego wyboru prawdy jest wprost odwrotnie proporcjonalny do radykalizmu społecznych i politycznych wyborów chrześcijan. Wystarczy choćby przypomnieć kontrast pomiędzy radykalizmem moralnych i metafizycznych deklaracji Zygmunta Krasińskiego, a ostrożnością zajmowanych przez niego pozycji społecznych i politycznych.

W eseju pt. "Głowa Holofernesa" Paweł Lisicki, przeciwstawiając moralny czyn Judyty - zbrodni Salome, napisał: "Okrucieństwo jest jakby cieniem sprawiedliwości. I tylko jako takie może zostać przyjęte". Parafrazując go można powiedzieć, że konflikt jest dla chrześcijanina cieniem prawdy i tylko jako taki może zostać przyjęty. Konflikt jest cieniem prawdy, która nigdy nie jest
pozycji chrześcijanina.<br><br> Tej zgody na konflikt nie wolno mylić z nietzscheańską fascynacją konfliktem. Radykalizm chrześcijańskiego wyboru prawdy jest wprost odwrotnie proporcjonalny do radykalizmu społecznych i politycznych wyborów chrześcijan. Wystarczy choćby przypomnieć kontrast pomiędzy radykalizmem moralnych i metafizycznych deklaracji Zygmunta Krasińskiego, a ostrożnością zajmowanych przez niego pozycji społecznych i politycznych.<br><br> W eseju pt. "Głowa Holofernesa" Paweł Lisicki, przeciwstawiając moralny czyn Judyty - zbrodni Salome, napisał: &lt;q&gt;"Okrucieństwo jest jakby cieniem sprawiedliwości. I tylko jako takie może zostać przyjęte"&lt;/&gt;. Parafrazując go można powiedzieć, że konflikt jest dla chrześcijanina cieniem prawdy i tylko jako taki może zostać przyjęty. Konflikt jest cieniem prawdy, która nigdy nie jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego