Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kwartalnik Historii Nauki i Techniki
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
szereg międzynarodowych rekordów.
W 1934 r. firma Bata założyła ZLINSKOU LETECKOU AKCIOVOU SPOLECNOST (Zlińskie Lotnicze Towarzystwo Akcyjne) w Otrokovicach, obecne przedsiębiorstwo państwowe MORAVAN. Fabryka ta w latach 1935-1940 wyprodukowała 300 sztuk popularnych samolotów Zlin Z-12. Ich konstruktorem był Jaroslav Lonek. .
W 1935 r. w Chocni została uruchomiona kolejna fabryka BENESMRAZ, późniejsze przedsiębiorstwo państwowe ORLICAN. Produkowano tu samoloty sportowe i szkolne pod kierownictwem Pavla Benesa, który pracował poprzednio w CKD-Praga. Benes pozostał wierny konstrukcjom drewnianym. Jego szybkie i eleganckie samoloty Be-50, Be-550 i Be-555 należały do groźnych konkurentów na wszystkich zawodach i konkursach. Samolot Be-555
szereg międzynarodowych rekordów.<br> W 1934 r. firma Bata założyła ZLINSKOU LETECKOU AKCIOVOU SPOLECNOST (Zlińskie Lotnicze Towarzystwo Akcyjne) w Otrokovicach, obecne przedsiębiorstwo państwowe MORAVAN. Fabryka ta w latach 1935-1940 wyprodukowała 300 sztuk popularnych samolotów Zlin Z-12. Ich konstruktorem był Jaroslav Lonek. &lt;page nr=180&gt;.<br> W 1935 r. w Chocni została uruchomiona kolejna fabryka BENESMRAZ, późniejsze przedsiębiorstwo państwowe ORLICAN. Produkowano tu samoloty sportowe i szkolne pod kierownictwem Pavla Benesa, który pracował poprzednio w CKD-Praga. Benes pozostał wierny konstrukcjom drewnianym. Jego szybkie i eleganckie samoloty Be-50, Be-550 i Be-555 należały do groźnych konkurentów na wszystkich zawodach i konkursach. Samolot Be-555
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego