Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
zwłaszcza części Gloria i Credo. Poszczególne odcinki
są przeważnie skontrastowane fakturalnie i wyrazowo. W związku z tym ważną funkcję
pełnią organy. W Mszy nr 2 są traktowane orkiestrowo, z bogatą i zróżnicowaną
fakturą, operując często własnym materiałem służącym integracji wewnętrznej.
Na przykład w Credo materiał ten tworzy ruchliwa, chromatyzowana struktura figuracyjna
o orkiestrowym charakterze, integrująca początkowo wersy Credo in unum Deum
­ Filium Dei unigenitum (s. 29-30, prz. 142), następnie zaś pojawiająca się
w wersie Et iterum venturus est wraz z tekstem cum gloria oraz cuius regni non
erit finis (s. 38), wreszcie powracająca w końcowym Amen (s. 44). W Mszy
zwłaszcza części Gloria i Credo. Poszczególne odcinki <br>są przeważnie skontrastowane fakturalnie i wyrazowo. W związku z tym ważną funkcję <br>pełnią organy. W Mszy nr 2 są traktowane orkiestrowo, z bogatą i zróżnicowaną <br>fakturą, operując często własnym materiałem służącym integracji wewnętrznej. <br>Na przykład w Credo materiał ten tworzy ruchliwa, chromatyzowana struktura figuracyjna <br>o orkiestrowym charakterze, integrująca początkowo wersy Credo in unum Deum <br>­ Filium Dei unigenitum (s. 29-30, prz. 142), następnie zaś pojawiająca się <br>w wersie Et iterum venturus est wraz z tekstem cum gloria oraz cuius regni non <br>erit finis (s. 38), wreszcie powracająca w końcowym Amen (s. 44). W Mszy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego