Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
wniosków, zwłaszcza co do społecznych skutków niejednakowego wykorzystania przekazów masowych. Toteż stosunkowo późno, bo dopiero w latach siedemdziesiątych, badacze komunikowania zaczęli dostrzegać, że intensywny wpływ informacji do całego systemu społecznego nie musi prowadzić do ujednolicenia poziomu poinformowania jego członków, lecz może nawet zwiększyć rozpiętości. Stąd powstała hipoteza "różnic wiedzy" (knowledge gap), sformułowana i testowana empirycznie przez trzech badaczy amerykańskich: Tichenora, Donohuego i Oliena [1970: 179-180]. Głosi ona, iż gdy wzrasta dopływ informacji przez media masowe do systemu społecznego, warstwy ludności o wyższym społeczno-ekonomicznym statusie przyswajają te informacje w szybszym tempie i większym zakresie aniżeli warstwy o niższym statusie, tak
wniosków, zwłaszcza co do społecznych skutków niejednakowego wykorzystania przekazów masowych. Toteż stosunkowo późno, bo dopiero w latach siedemdziesiątych, badacze komunikowania zaczęli dostrzegać, że intensywny wpływ informacji do całego systemu społecznego nie musi prowadzić do ujednolicenia poziomu poinformowania jego członków, lecz może nawet zwiększyć rozpiętości. Stąd powstała hipoteza "różnic wiedzy" (knowledge gap), sformułowana i testowana empirycznie przez trzech badaczy amerykańskich: Tichenora, Donohuego i Oliena [1970: 179-180]. Głosi ona, iż gdy wzrasta dopływ informacji przez media masowe do systemu społecznego, warstwy ludności o wyższym społeczno-ekonomicznym statusie przyswajają te informacje w szybszym tempie i większym zakresie aniżeli warstwy o niższym statusie, tak
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego